Festiwal

Poznań: Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2018

Zdjęcie: Poznań: Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2018

Grafika: Michał Łuczak

Wersja do druku

Udostępnij

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs.

Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej:

Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem.

Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba.

W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w

dając wyraz frenetycznej wierze w

ciało

działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania

ciało w (nieustannym) ruchu

ciało tańczące

odważnie rzucające się w Nieznane

i bezpieczne lądujące we Wspólnocie

Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać

ąż zatrzęsie się Ziemia.

I nigdy nie przestaniemy.

PROGRAM:

15 czerwca, piątek

godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku

Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h

16 czerwca, sobota

godz. 18.00, Słodownia +3

Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min.

godz. 22.00, Galeria + 2

Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min.

17 czerwca, niedziela

godz. 17.00, Galeria +2

Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h

18.30, Słodownia +3

Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h

18 czerwca, poniedziałek

18.30, Słodownia + 3

Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min. 

19 czerwca, wtorek

gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min.

Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min.

godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami

Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h

20 czerwca, środa

godz. 18.30, Słodownia + 3

Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.

 

21 czerwca, czwartek

godz. 18.30, Słodownia + 3

Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min.

22 czerwca, piatek

godz. 18.30, Słodownia + 3.

Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min. 

23 czerwca, sobota

godz. 17.00, Galeria 0

Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min.

godz. 18.30, Słodownia + 3

Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min.

24 czerwca

godz. 17.00, Galeria 0

Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min.

godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku

Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h

Wydarzenia towarzyszące:

18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat

Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu

***

Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2018 - belka (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Maria Stokłosa

Maria Stokłosa

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Renata Piotrowska-Auffret

Renata Piotrowska-Auffret

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Aleksandra Borys

Aleksandra Borys

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Anna Nowicka

Anna Nowicka

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Janusz Orlik

Janusz Orlik

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Agata Maszkiewicz

Agata Maszkiewicz

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Maria Zimpel

Maria Zimpel

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

Katarzyna Sitarz

Katarzyna Sitarz

Tegoroczna edycja przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie, którego kuratorką jest Joanna Leśnierowska, odbędzie się w dniach 15-24 czerwca 2018. W programie pokazy najnowszych projektów i spektakli Petera Pleyera, Anny Nowickiej, Joanny Leśnierowskiej, Marii Stokłosy, Frédérica Giesa, Marii Zimpel, Katarzyny Sitarz, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Janusza Orlika, Leon and the Wolf, Hodworks, Aleksandry Borys, Jeanine Durning, a także rezydencja badawcza Aleksandry Borys i warsztaty z Ivaną Ivković Walk Poems – taniec  i dyskurs. Tekst kuratorski Joanny Leśnierowskiej: Pewnego jesiennego popołudnia 1960 roku od zawsze zafascynowany niebem Yves Klein wkłada  garnitur, skacze z dachu i zawisa w powietrzu.  Z ufnie rozpostartymi ramionami i euforią na twarzy przeczy prawom grawitacji i udowadnia, że potrafi latać. Skokiem swym, jak sam twierdzi, pół roku przed  historyczną eskapadą Gagarina, potępia księżycowy wyścig, który uważa za głupi. „Człowiek w kosmosie! Malarz przestrzeni skacze w pustkę!”– podpisuje zdjęcie i swym skokiem na dobre ląduje w awangardowej historii (zaraz obok swoich monochromatycznych obrazów). Fotograficzna „dokumentacja” jest oczywiście montażem, a na odważnie skaczącego z dachu Kleina wcale nie czeka pustka, lecz niczym nie ograniczona  wiara w moc sztuki i w konieczność kwestionowania tego, co oczywiste. Oraz krąg ludzi z rozpostartymi ramionami i asekuracyjnym materacem. Symbolicznie zainaugurowana przez Kleina „praktyka skoku w” jako jednoczesnego aktu protestu i afirmacji na dobre zagościła w  szeroko pojętej współczesnej kulturze. Stanowi również jeden z konstytutywnych elementów współczesnej choreografii.  „Nie chodzi o to JAK  tańczę, chodzi o to, ŻE  tańczę” – proklamuje polityczny aktywizm tańca Deborah Hay w swojej książce zatytułowanej, nomen omen, Używając nieba. W ramach tegorocznego festiwalu oddawać się będziemy kolejnym skokom w dając wyraz frenetycznej wierze w ciało działające, ekstatyczne, wibrujące, doświadczające, czujące i myślące,  sfragmentaryzowane, ciało-obiekt i ciało-proces , śniące , się stające i  (się) transformujące, płynne, materialne i fikcyjne, kalejdoskopowe, autonomiczne, społeczne i polityczne, radykalnie obnażone i obnażające, zaangażowane, wielogłosowe, rezonujące, dialogiczne i dialektyczne, balansujące na krawędzi roztrzęsionego świata w akcie przetrwania ciało w (nieustannym) ruchu ciało tańczące odważnie rzucające się w Nieznane i bezpieczne lądujące we Wspólnocie Będziemy skakać, fikać, hopsać, podrygiwać i  pulsować, kolebać się i kołysać , odbijać się i wybijać, lewitować, latać i upadać i znów podskakiwać ąż zatrzęsie się Ziemia. I nigdy nie przestaniemy. PROGRAM: 15 czerwca, piątek godz.18.00, Słodownia + 3, po angielsku Peter Pleyer (Niemcy): Moving the Mirror, 1,5 h 16 czerwca, sobota godz. 18.00, Słodownia +3 Anna Nowicka (Polska): Raw Light, 50 min. godz. 22.00, Galeria + 2 Joanna Leśnierowska (Polska): BLUR.close up/ 50 min. 17 czerwca, niedziela godz. 17.00, Galeria +2 Maria Stokłosa (Polska): Wychodząc od działania, 1 h 18.30, Słodownia +3 Frederic Gies (Szwecja), Dance is Ancient, 7 h 18 czerwca, poniedziałek 18.30, Słodownia + 3 Maria Zimpel (Polska): Ciało i fikcja, 50 min.  19 czerwca, wtorek gidz. 17.00, Galeria +2 / 40 min. Katarzyna Sitrarz (Polska): Per-sona – performans-koncert, 40 min. godz. 18.30, Słodownia + 3, francuski z polskimi i angielskimi napisami Agata Maszkiewicz (Polska: Still Life, 1 h 20 czerwca, środa godz. 18.30, Słodownia + 3 Renata Piotrowska-Auffret (Polska): Wycieka ze mnie samo złoto, 50 min.   21 czerwca, czwartek godz. 18.30, Słodownia + 3 Janusz Orlik (Polska): Mute, 45 min. 22 czerwca, piatek godz. 18.30, Słodownia + 3. Leon and the Wolf (Grecja): Opus, 40 min.  23 czerwca, sobota godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia + 3 Hodworks (Węgry): Conditions of being a mortal, 75 min. 24 czerwca godz. 17.00, Galeria 0 Aleksandra Borys (Polska): Momentum, 45 min. godz. 18.30, Słodownia +3, po angielsku Jeanine Durning (USA): Inging, 1 h Wydarzenia towarzyszące: 18-22 czerwca:  Ivana Ivković / Walk Poems – taniec  i dyskurs / Galeria +1 / godz. 10.00 – 15.00 warsztat Badawcza rezydencja choreograficzna  Aleksandry Borys – pokazy 23/24 czerwca, godz. 17.00 / galeria na dziedzińcu *** Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl  oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close