Tomasz Foltyn − niezależny performer, mover, improwizujący twórca, aktywista, podróżnik, antropolog. Jest absolwentem szkoły Shahara Dor Artness – Home and School for Movement (Izrael) oraz Performers House (Dania). Swój język choreograficzny wykształcił, będąc członkiem niezależnego polskiego teatru ruchu Terminus a Quo Theatre. W swojej pracy skupia się przede wszystkim na improwizacji w tańcu i performansie. Jego praca dyplomowa pt. Kontakt improwizacja jako język ciała. Nieklasyczne studium z antropologii tańca została opublikowana przez Instytut Antropologii Kulturowej i Etnologii w Krakowie. Jest praktykiem i badaczem improwizacji w kontakcie, performansu opartego na ruchu, life-art-process, interakcji w sztuce performatywnej, osobistego podejścia do procesów twórczych i krytycznego myślenia. Często tworzy swoje prace w przestrzeniach publicznych lub innych nietypowych miejscach (przystanki autobusowe, opuszczone domy, parki, galerie sztuki). Inicjuje interakcję z widzami, odrzucając jednocześnie ideę sceny. Foltyn uważa się za artystę interdyscyplinarnego, który stosuje w swojej pracy wielorakie techniki i formy artystyczne, łącząc różne dziedziny sztuki.
W 2011 wyjechał na stypendium przyznane przez Instytut Muzyki i Tańca do San Francisco, by studiować pod okiem Anny Halprin anatomię i filozofię tańca, performans i improwizację. Podczas tego pobytu razem z argentyńskim reżyserem i scenarzystą Jadą Sirkin Foltyn nakręcił w San Franciso film dokumentalny pt. Tenderline z udziałem miejscowych artystów.
Od 2008 roku Foltyn współpracuje z profesjonalnym kolektywem artystycznym Kud Ljud ze Słowenii. Jego prace Electric Invasion oraz Streetwalker – open air ready made galery pokazywane były na festiwalach w Gwacheon (Korea Południowa), Rennes (Francja), Vyborg (Dania), Oreol (Holandia), Norwich (Wielka Brytania), Lublanie (Słowenia) i Grazu (Austria).