Rok 2024 okazał się pełen wyzwań i zmian, zarówno dla świata, jak i dla nas. Portal taniecPOLSKA.pl w mijającym roku intensywnie działał, opisując, wspierając, promując i rozwijając taneczną Polskę, a nasza Redakcja aktywnie uczestniczyła w wydarzeniach tanecznych w całym kraju. Dziękujemy, że byliście z nami!

Wersja do druku

Udostępnij

Rok 2024 z pewnością zapamiętamy jako pełen znaczących wydarzeń, które mogą na długo wpłynąć na przyszłość Polski i świata. Oceny tych wydarzeń pozostawiamy ekspertom, ale jedno jest pewne: nie brakowało nam tańca!

Od licznych premier i spektakli, przez lokalne oraz międzynarodowe festiwale, warsztaty i konferencje, aż po obecność tańca na Olimpiadzie – ten rok obfitował w niezliczone okazje do tańczenia i oglądania tańca. Portal taniecPOLSKA.pl był w centrum tych wydarzeń.

W ciągu roku objęliśmy patronatem lub wsparciem medialnym 29 wydarzeń i instytucji, informując Was – naszych czytelników – o bogactwie tanecznej sceny w Polsce. Opublikowaliśmy 345 aktualności, w których przedstawialiśmy nowości ze świata teatru i festiwali, polecaliśmy książki i magazyny o tańcu, a także świętowaliśmy jubileusze wybitnych tancerzy, choreografów i choreografek. Niestety, żegnaliśmy również tych, którzy odeszli. Informowaliśmy o zmianach kadrowych w szkołach i instytucjach tanecznych, sukcesach oraz wyzwaniach artystów.

Nasi autorzy stworzyli 56 tekstów, w tym recenzje spektakli, relacje z wydarzeń, artykuły naukowe i felietony. Przeprowadzili także 15 wywiadów z artystami: baletu, tańca współczesnego, kostiumografami, scenografami, choreografami i b-boyami. Pełna lista publikacji z 2024 roku, wraz z linkami, znajduje się poniżej.

W dziale ogłoszeń zamieściliśmy 131 informacji o możliwościach pracy i rozwoju dla tancerzy. Od warsztatów i open calli, po castingi i oferty pracy sezonowej za granicą – wiele z tych ofert nadal jest aktualnych, więc warto tam zajrzeć.

Największą popularnością cieszy się nasza baza wiedzy, którą regularnie uzupełniamy o kolejne biografie ważnych postaci tanecznego świata – zarówno współczesnych, jak i historycznych. Jeśli Waszym zdaniem kogoś brakuje lub zauważycie, że jakaś nota wymaga aktualizacji, dajcie nam znać!

Wszystko to przekłada się na rosnące zainteresowanie naszym portalem. W 2024 roku odwiedziło nas ponad 130 tysięcy osób, co daje średnio około 3 tysięcy użytkowników tygodniowo! To imponujący wynik, który systematycznie rośnie, i mamy nadzieję, że w 2025 roku odwiedzi nas jeszcze więcej czytelników.

Nasz Facebook również rozwijał się dynamicznie. W 2024 roku osiągnął zasięgi rzędu 100 tysięcy, a nasze posty wyświetlano nawet 240 tysięcy razy.

Dziękujemy, że jesteście z nami!

W 2025 roku nie zamierzamy spoczywać na laurach – wręcz przeciwnie. Mamy ambitne plany, które, mamy nadzieję, przyciągną jeszcze większe grono miłośników polskiego tańca.

Do przeczytania,
Redakcja taniecPOLSKA.pl

Lista wszystkich tekstów opublikowanych na taniecPOLSKA.pl w 2024 roku:

Wywiady:

  1. Festiwal jako antidotum na problemy tańca. Rozmowa Anny Królicy z Marią Miotk
  2. O ścieżce zawodowej, praktyce pedagogicznej i potrzebie reformy szkolnictwa baletowego – z Andrzejem Glegolskim rozmawiał Sławomir Balcerek
  3. Sky is the limit. O Lubelskim Teatrze Tańca, czyli o autonomii i jej granicach. Rozmowa Anny Królicy z Anną Żak, Beatą Mysiak, Anną Kalitą i Ryszardem Kalinowskim
  4. Katarzyna Borza Twórcze przemiany – rozmowa z Martą i Olgą Bury
  5. „Tańcząc słowem…”. Rozmowa Bartosza Białowąsa ze Sławomirem Woźniakiem, Sławomirem Woźniakiem Juniorem i Michałem Woźniakiem
  6. Alicja Müller O płynności i sztuce kolektywnego odpuszczania – wywiad z przedstawicielkami Krakowskiego Centrum Choreograficznego
  7. Dominik Więcek Kostiumy i scenografia w teatrze tańca. Rozmowa z Martą Szypulską
  8. Dominik Więcek Kostiumy i scenografia w teatrze tańca. Rozmowa z Iloną Binarsch
  9. Dorota Mentrak „Ważny jest Teatr, a nie ja” – wywiad z Iwoną Pasińską, Dyrektorką Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu
  10. Katarzyna Borza Pasja i odpowiedzialność – rozmowa z Krzysztofem Pastorem i Dawidem Trzensimiechem o Polskim Balecie Narodowym Junior
  11. Rozmowa Bartosza Białowąsa z dyrektorem Sławomirem Gidlem, z okazji 75-lecia Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
  12. Agnieszka Sterczyńska „nie upilnuje nas nikt” – jeden wieczór, trzy choreograficzne światy – rozmowa z Marguerite Donlon, Anne Jung i Katarzyną Kozielską
  13. Jakub Qba Łukowski „Nie do uwierzenia, że to się dzieje!”, czyli jak breaking znalazł się na Olimpiadzie – rozmowa z Tomaszem Kulisiem b-boy Klejem
  14. Katarzyna Skiba Wizja, ruch i zmiana we Wrocławskim Teatrze Pantomimy. Wywiad z Krzysztofem Venedem Szwają w 105. rocznicę urodzin Henryka Tomaszewskiego
  15. Katarzyna Sanocka Wdzięczność za taniec. Profesor Ewa Wycichowska i jej droga do twórczego spełnienia

Felietony:

  1. Łukasz Wójcicki Dekolonizacja Tańca
  2. Anna Nowak Klamry
  3. Dobrosława Choryńska-Chudy Poza sceną: druga kariera tancerek i tancerzy
  4. Aldona Nawrocka Ale co to znaczy „danser la musique”?
  5. Aldona Nawrocka Tańczący pianista
  6. Aldona Nawrocka Inter-taneczno-aktywni
  7. Aldona Nawrocka Nie „ja wiem”, ale „ja odczuwam”
  8. Renata Piotrowska-Auffret Oczy przyszłości – o sztuce tworzenia teatru tańca dla dzieci
  9. Jadwiga Romanowska Taniec uwikłany w transkulturowe relacje
  10. Jadwiga Romanowska Taniec flamenco – historia licznych transkulturacji
  11. Jadwiga Romanowska Taniec flamenco w praktyce – wyzwania związane z transkulturową wymianą. Część pierwsza: zasady gry
  12. Jadwiga Romanowska Taniec flamenco w praktyce – wyzwania związane z transkulturową wymianą. Część druga: obcokrajowcy tańczący flamenco – transkulturowani i transkulturujący
  13. Aniela Kokosza „Nie musisz rozumieć, musisz stanąć na ziemi. O stereotypach towarzyszących tańcowi współczesnemu i potrzebach dzieci, które określają dorośli”
  14. Anna Hop „Lepszy, piękniejszy świat – kilka myśli o tworzeniu spektakli tanecznych dla dzieci”

Artykuły:

  1. Jagoda Ignaczak Tacjanny Wysockiej wyspy Tańca
  2. Wojciech Klimczyk Skok w szaleństwo? (Post)romantyczny przypadek Wacława Niżyńskiego
  3. Stefan Drajewski Polski Teatr Tańca: czas Conrada Drzewieckiego i jeden sezon Mirosława Różalskiego
  4. Jagoda Ignaczak Polski Teatr Tańca Ewy Wycichowskiej
  5. Joanna Sibilska O Piotrze Zajlichu – jego działalności artystycznej, a także wpływie na rozwój baletu i szkoły baletowej w okresie międzywojennym
  6. Urszula Loba-Wilgocka Kinetografia – system analizy i notacji ruchu Rudolfa Labana
  7. Julia Hoczyk Szczodrość i empatia. O Sławomirze Krawczyńskim (1965–2024) – reżyserze, dramatopisarzu, scenarzyście, poecie sceny
  8. Hanna Bylka-Kanecka O choreografii w rzeczywistości przedszkolnej na przykładzie projektu „Somatulki” Hanny Bylki-Kaneckiej
  9. Agnieszka Narewska-Siejda Wojciech Wiesiołłowski. Wielka osobowość polskiego baletu – w 85. rocznicę urodzin Artysty
  10. Joanna Sibilska Izabela Gorzkowska-Głowacka – w 95. rocznicę urodzin Artystki

Relacje:

  1. Katarzyna Gardzina Różne oblicza tańca na XXX Bydgoskim Festiwalu Operowym
  2. Katarzyna Borza, Katarzyna Skiba, Łucja Siedlik Bliżej siebie, bliżej publiczności – rozmowa po finale 8. Polskiej Platformy Tańca
  3. Anna Banach „Festiwal dobrych nadziei?” – relacja z XXVII Łódzkich Spotkań Baletowych
  4. Katarzyna Niedurny Ponad granicami. 20. Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania
  5. Marta Seredyńska Historia bliskości i budowania relacji. 15-lecie Międzynarodowego Festiwalu Tańca Warsaw CI FLOW
  6. Krzysztof Hliniak 25 lat Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”
  7. Sandra Wilk Wyzwalanie śmiechem. Podsumowanie 23. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł
  8. Ewa Salwa „Wielkopolski Bat” 2024. Relacja z Pucharu Polski w Tańcach Polskich
  9. Jakub Qba Łukowski Ciało fenomenalnie różnorodne – relacja z III Festiwalu Nowych Strategii Choreograficznych w Rzeszowie

Recenzje:

  1. Marcin Miętus Łysy ojciec, łysa matka, łysy sąsiad i sąsiadka – o spektaklu „Łys” w choreografii Any Szopy
  2. Eliza Kindziuk-Kosianko Recenzja spektaklu „Urodziny” prezentowanego w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec w Białymstoku
  3. Alicja Müller Welcome to Bioland – recenzja spektaklu Megan Doheny i Ilyi Nikurova (Zamówienia choreograficzne 2024)
  4. Marta Zgierska „Nie będziesz mieć pereł innych przede mną”. Recenzja spektaklu „Fashion Beach”
  5. Katarzyna Gardzina Nadmiar czułości. Recenzja premiery spektaklu „Czuły”, chor. A. Nowak. Program Przestrzenie Sztuki – Taniec
  6. Marta Odziomek Odnaleźć moc w kryzysie. Recenzja spektaklu „Kairos i Hirsch” w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec
  7. Alicja Müller Hungry eyes. Recenzja spektaklu „Watch me” prezentowanego w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec
  8. Katarzyna Rochowicz Światło i mrok ramię w ramię – recenzja spektaklu „Hate Haus” kolektywu Hertz Haus prezentowanego w ramach programu „Zamówienia Choreograficzne”

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close